[ProductDetail_TopEspot]
[ProductDetail_RightEspot]
[PDP_FEATUREDIN_Espot]
[ProductDetail_BLOG_TOUT_ESPOT]
[ProductDetail_KEEP_EXPLORING_ESPOT_Bottom]
Please enter valid email address. Your password will be reset and sent to your email account. Enter your Email Address and click 'Continue' Example: name@domain.com Submit Cancel Forgot Password Close /Frontgate/US/Global/Popups/forgot_password Enter your email address

Order free swatches to see and feel your fabrics before selecting. Choose up to 10 swatches. Limit of one swatch of the same pattern/color per order.

18
10 0
true
false
false
false
false pdp {"scheme":"product1_cr"}
false pdp {"scheme":"product2_cr"}
[ProductDetail_Espot01]
[ProductDetail_Espot02]
Double-Piped Outdoor Chaise Cushion is rated 4.5 out of 5 by 97.
Rated 4 out of 5 by from Variety of fabric selections and colors are great! Fabric is great. Like everything about the cushions. The only reason I didn’t give it a 5 star rating is there are no tie downs. The wind blows and the top portion has folded over. I won’t be surprised one day to come home and find them in the pool.
Date published: 2018-06-15
Rated 1 out of 5 by from Very disappointed Bought this and 8 other cushions about three weeks ago. Four of these were to replace cushions that I purchased from Frontgate about ten years ago and we needed a color update. However, the "sand" color that was in the catalog was much darker than the color cushions that were delivered. The greater problem is that all these cushions retain water for days instead of hours like the old ones. Obviously, the quality is very different from what I previously purchased. Just very disappointed and would not recommend these cushions.
Date published: 2018-05-31
Rated 5 out of 5 by from Fabulous workmanship! Cushions are so well tailored! Fabric is gorgeous! Really brightens up our porch! We are so pleased! Very comfortable too.
Date published: 2018-05-19
Rated 2 out of 5 by from Disappointment reigns - Not a Chair Even though this page pictures a lounge chair, you do NOT get a lounge chair. Unfortunately, this was not obvious for me.
Date published: 2018-05-14
Rated 5 out of 5 by from Beautiful cushions! I love the cushions and the Sunbrella rain finish is great.
Date published: 2018-05-08
Rated 5 out of 5 by from Nicely made I got the paisley blue and green Sunbrella cushions and they are beautfiul!
Date published: 2018-04-12
Rated 4 out of 5 by from Worth the extra $$ This was my first Frontgate order. I read all the reviews and decided not to scrimp on the thinner options. Order arrived super fast and was exactly as promised. They're expensive but we're very happy with the quality and how it looks.
Date published: 2017-09-28
Rated 5 out of 5 by from Excellent Quality I purchased some chaise loungers from another company and the cushions that came with it were so flat and uncomfortable. I changed all my cushions out and couldn't be happier. The double piped chaise cushion is thick and comfortable and easily wipes off if it gets dirty. Definitely worth the price.
Date published: 2017-07-26
Rated 5 out of 5 by from Excellant Purchase Great product... Very comfortable...Only problem is someone else's paperwork was included with my purchase... I guess they got my paperwork ?????
Date published: 2017-06-29
Rated 5 out of 5 by from Chaise Cushion It is very nice and delivery was fast. The only thing I can comment on is that I thought it was a little pricey,
Date published: 2017-06-27
Rated 5 out of 5 by from Here's to another nine years. Our two chaise cushion purchases were replacements for the original ones that we bought from Frontgate in 2008. The heat, humidity and salt air of Hilton Head, South Carolina had very little effect year-to-year on our patio furniture from Frontgate. This was amazing to me since the only shelter provided for them was during the occasional hurricane watch. There was very minimal fading after nine years in the sun. That's why we returned to Frontgate for the new set. Thanks for the great Sunbrella product. Rod
Date published: 2017-06-20
Rated 1 out of 5 by from Avoid this product - cheaply made These sunbrella rain cushions look cheaply made. They are very costly and are sewn so each cushion always appears wrinkled. Looks very messy as if they were inexpensive. I have all the same cushions on my seating area and they are just as bad.
Date published: 2017-06-13
Rated 5 out of 5 by from Great quality - very thick cushion Impressed by how thick and plush these cushions are. so happy I will be able to unzip the covers and wash them, which is hard to find.
Date published: 2016-09-02
Rated 5 out of 5 by from Happy with Custom Sunbrella Rain Cushions I purchased 2 of the Double-Piped Outdoor Chaise Cushions in Custom Sunbrella "Rain" to replace older Frontgate cushions. We live in Florida and between the sun and the rain, the outdoor cushions take a beating. We were constantly moving them under cover every time it rained. We treated the new cushions with the recommended SmartShield Protectant Spray, and so far so good.
Date published: 2016-07-18
Rated 5 out of 5 by from Made a huge difference We purchased this as a replacement to the worn out cushions we had. They shipped super fast and were high quality. The cushion was nice and firm and looks well made. Since this is the first season I can't speak for the durability. We picked a fun color so it really spruced up our patio area. So far so good!
Date published: 2016-06-22
Rated 5 out of 5 by from beautiful cushions Ordered new cushions for older iron furniture....the quality is awesome, the color fresh and new.....liked them so much I ordered a complimentary umbrella!! I love Frontgate!
Date published: 2016-04-22
Rated 5 out of 5 by from Great Look and Feel! We have tried several other cushions and none compare. We are extremely happy with the purchase and would highly recommend to anyone.
Date published: 2015-09-16
Rated 5 out of 5 by from Great buy. Very comfortable and very good quality. Compared to local products for 3x the price. Good value
Date published: 2015-06-29
Rated 5 out of 5 by from Perfection! I just received these cushions in time for our first sunny day. Absolutely perfect! The material is matched on both cushions and the piping is exceptional! If you need replacements cushions don't hesitate!! Order these today!
Date published: 2015-05-25
Rated 5 out of 5 by from Frontgate's designers introduce you to the best. Our home is located on acreage, with a lovely pool that is surrounded by Boxwood and gardens. My previous Sunbrella cushion's and umbrella's were in black. When I saw Frontgate's catalogue "Rapsody in Blue" I was so taken with your designer's use of Sunbrella's "Air Blue". The color is magnificient, stunning with the aqua of the pool, the blue and white striped umbrella's add a festive touch while still retaining a bit of sophisciation. I can not think of a better color-as in the past with all the flower gardens, I used black as not to compete. Everytime My husband and I look at the patio and pool area we are just overjoyed. Your world class designers did a fine job with this.
Date published: 2015-05-18
Rated 4 out of 5 by from Lovely but lacks enough qaulity tie downs No doubt the fabric was lovely and not cookie-cutter. The beefy-ness of the box edged cushions is great as are hidden zippers. Quality throughout EXCEPT there are only two simple tie-downs. I would have expected more for the price. The cushions I'm replacing had nice velcro-fasteners on both sides at the top and bottom of both cushions. The Frontgate cushions only have ties and only in the center where the cushions meet. We are in a windy area I can just see the top flapping forward or the bottom lifting up with the first wind. Somehow I have to figure out a way to add a fastener that I can hand sew on because I don't want to haul these cushions in and out depending on the wind/weather.
Date published: 2015-05-03
Rated 2 out of 5 by from Too Little Follow Up The first delivery of these lounge chair pads contained a cushion that was already split and the stuffing was hanging out. The fact that it was packed with this very obvious defect needs to looked into on the Frontgate side. When called about returning the item, we were told that they would email a return UPS label, but that was not done. Second call resulted in, 'we will follow up and get you a UPS label and put the new/replacement cushion order on a rush delivery. Neither of those things ever happened. We ended up returning the damaged cushion to the store ourselves. The new cushion was delivered yesterday (5-1-15). This was nearly 6 weeks after the rush delivery was initiated. Very poor follow up. Broken promises. No apologies.
Date published: 2015-05-02
Rated 5 out of 5 by from love these! I love the cushion. I sit outside and read for hours and I am comfortable. It feels like I am sitting on my couch. I purchased the black so as to not show stains, however, it shows every little piece of lint. I think tan or brown would have been a better option.
Date published: 2015-04-29
Rated 5 out of 5 by from Very pleased with merchandise Just what I wanted. Great quality and service. Thank you.
Date published: 2015-03-24
  • y_2021, m_3, d_3, h_8
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.14
  • cp_3, bvpage2n
  • co_hasreviews, tv_35, tr_62
  • loc_en_US, sid_143086, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_frontgate
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.1.1
  • CLOUD, getContent, 106ms
  • REVIEWS, PRODUCT

Are covers removable for washing

Asked by: Doesntmatter
Thank you for your interest in our Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. We do not recommend removing the covers as they are factory installed. They should not be machine washed, we recommend using mild soap and water with a soft bristle brush and allowing to air dry.
Answered by: SB Frontgate Service
Date published: 2021-01-21

Is the Coachella Jewel fabric sold by the yard? if so cost?

Asked by: Paul Ehlin
Thank you for your interest in our Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. We apologize; we do not have the Coachella Jewel fabric available by the yard.
Answered by: SB Frontgate Service
Date published: 2020-12-22

Can these covers be removed for machine washing (gentle cycle)?  Thanks!

Asked by: Woodland Hall
Thank you for your interest in our Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. We do not recommend machine washing this item. Use a mild soap and water with a soft bristle brush to clean.
Answered by: SB Frontgate Service
Date published: 2020-11-10

Where are the Carlisle chaise replacement cushions? Do these fit?

Asked by: Jlmc
Thank you for your interest in our Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. The Carlisle replacement cushions are item # 140206.
Answered by: SB Frontgate Service
Date published: 2020-09-17

Can I get double piped navy chaise cushion and is it on sale?

Asked by: EmmaEmma
Thank you for your interest in the Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. We apologize; we do not currently offer this color in a Quick Ship option for this chaise cushion. However, you may be interested in the Special Order Indigo Rain fabric. To view current pricing, please add the item to your cart in your desired fabric option.
Answered by: JCFrontgateService
Date published: 2020-08-20

I'm having difficulty ordering replacement cushions for chaise lounges. Are you sold out or what's up. Not getting anywhere on ordering two. Do you have a customer service phone number to talk to someone and order via phone with credit card.

Asked by: Rose Schreiner
Thank you for your interest in the Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. This item is currently available to order, but a fabric option and size must be selected before it may be added to your cart. For better assistance, you may reach out to our Customer Service Department at 1-888-263-9850.
Answered by: JCFrontgateService
Date published: 2020-08-01

Does the double piped outdoor chaise lounge recline? It’s not evident in the pic. Also how many recline positions? Will it lay flat and sit up at 90 degrees?

Asked by: JoeD1962
Thank you for your interest in the Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. The Cassara Chaise Lounge with cushions (148964) does recline. It has a adjustable 5-position back and integrated pull-out tray.
Answered by: RL Frontgate Service
Date published: 2020-06-10

Can the pipe ing be a color other than the body of the chaise cushion ? Example body of cushion cream ,with pipe ing a aqua color?

Asked by: Tammy 27
Thank you for your interest in the Double-Piped Outdoor Chaise Cushion. This item is available in the many fabric options shown only. To view available options, please first select your Fabric Type, then Lead Time, and lastly, the Color. You may be interested in Sand, which is a solid tan color and one of our Quick Ship options.
Answered by: MSFrontgate Service
Date published: 2020-06-05
  • y_2021, m_3, d_3, h_8CST
  • bvseo_bulk, prod_bvqa, vn_bulk_3.0.14
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasquestionsanswers, tq_45
  • loc_en_US, sid_143086, prod, sort_[SortEntry(order=LAST_APPROVED_ANSWER_SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_frontgate
  • bvseo_sdk, java_sdk, bvseo-3.1.1
  • CLOUD, getContent, 19ms
  • QUESTIONS, PRODUCT
Product:143086-Double-Piped Outdoor Chaise Cushion